Suosittu
39

Liikunnan harrastajan tarpeisiin räätälöity kahdeksaan osioon teemoitettu joogakurssi. Kurssi sopii kaikentasoisille joogeille sekä erinomaisesti kaikille liikkujille lajista riippumatta. Aiempaa kokemusta joogasta ei tarvita.

Kehonhallinta, tasapaino ja liikkuvuus ovat eri liikuntalajeissa keskeisessä asemassa ja näitä kehitetään tällä kurssilla monipuolisten harjoitusten avulla. Tavoitteena on parantaa kehontuntemusta sekä kehittää tasapainoa ja liikkuvuutta.

Harjoituksissa keskitytään edellä mainittujen lisäksi myös lihaskunnon kehittämiseen oman kehon voimalla tehtävillä liikkeillä sekä muun muassa hartia- ja lantionseudun liikkuvuuden parantamiseen sekä coren vahvistamiseen. Nämä tekevät omalta osaltaan eri lajien harrastamisesta tehokkaampaa ja myös keholle turvallisempaa. Monet lajit vaativat paljon toistoja, jotka ovat keholle melko yksipuolisia ja jo tämän vuoksi monipuoliseen liikkuvuus- ja lihaskuntoharjoitteluun kannattaa satsata!

KURSSIN SISÄLTÖ JA KESTO:

  • 8 teemoitettua viikkoharjoitusta (50-60 min/harjoitus) ja 8 teemoitettua asanaharjoitusvideota sekä näiden lisäksi teoriaa sekä lisäharjoitusvinkkejä
  • 3 erillistä harjoitusvideota, jotka sopivat lämmittelyyn ja palautteluun sekä tuovat apua mielen ja kehon rauhoittamiseen
  • asanapankki, erillinen osio käytetyimmistä jooga-asanoista, liikkeistä ja vinkkejä niihin
  • Joogaa Ihan Kaikille -harjoituksia, jotka jäävät käytettäväksi myös kurssin päätyttyä
  • mahdollisuuden kysyä ja keskustella harjoitteista sekä omasta harjoituksesta verkkoalustalla
  • mahdollisuuden yhden kerran henkilökohtaiseen etätapaamiseen (15 min) ohjaajan kanssa maksuttoman Zoom-alustan tai Office Teamsin kautta.

Verkkokurssin materiaali on vapaasti käytettävissäsi ensimmäisen osion julkaisusta alkaen 10 viikkoa eteenpäin (70 päivää). Kurssilla julkaistaan 8 viikon ajan uusi osio viikoittain ja sen jälkeen sinulla on vielä 2 viikkoa aikaa kerrata kurssimateriaaleja.

Saat 8 viikon ajan 2 kertaa viikossa sähköpostiisi linkin teemaosioon ja harjoitteisiin. Ensimmäisen jakson materiaalit ovat kurssimaksun maksettuasi heti saatavilla.

Yleiskatsaus

Kurssin sisältö:

  • VIIKKOHARJOITUSTEN AIHEET:
  • - tutustuminen joogaharjoitukseen ja sen hyötyihin muun liikunnan tukena
  • - ryhti ja tasapaino
  • - liikkuvuus ja kierrot
  • - lapatuki ja lonkankoukistajat
  • - rintarangan avaukset ja vartalon erottelukyky
  • - jalkavoima
  • - faskiat, sidekudokset ja restoratiivinen harjoitus
  • - keskivartalon tuki, core jooga
  • LISÄOSIONA ASANAPANKKI