Tietoisuus-kehosta-joogakurssi
Suosittu
88

Tietoisuus kehosta -verkkokurssi ei ole pelkästään joogakurssi!

Tietoisuus kehosta -kurssin avulla voit:

  • lisätä tietoisuutta omasta kehosta
  • oppia tunnistamaan kehossa olevat “kesto” jännitykset
  • tiedostaa kehossa olevat mahdolliset virheasennot

Jos sinulla on jatkuvasti esim. niska-hartiaseudun jännityksia tai alaselkäkipuja ne voivat johtua kehon virheasennoista. Tiedostamalla asentomme, voimme löytää kivuttoman tavan käyttää kehoamme. Kun tulemme tietoiseksi tavastamme käyttää kehoa se pysyy joustavana ja avoimena helpommin.

Yleiskatsaus

Kurssin sisältö:

  • Osa 1: Jos pohkeet tai takareiden lihakset kiristävät, tämä osa on sinulle erityisen tärkeä! Jalat ovat ryhtimme perusta. Helpotamme jalkapohjan jännityksiä sekä tutkimme jalkapohjan merkitys koko seisoma-asennolle. Harjoituksessa keskitytään jalkojen aktivointiin sekä kireyksien tiedostamiseen ja vapauttamiseen.
  • Osa 2: Jos istut paljon, sinulla on alaselkä tai iskiastyyppisiä kipuja tai tarvitset lantionpohjan lihasten vahvistamista, tämä osa on juuri sinua varten! Harjoituksessa keskitytään lantion alueen asennon tarkkailuun ja korjaamiseen sekä mahdollisten jännitysten tiedostaminen. Lisäksi opit tehokkaan tavan aktivoida lantionpohjan- sekä keskivartalonlihaksia.
  • Osa 3: Jos sinulla niskan ja hartioiden alue jumissa tai lihakset kiristävät lapojen välistä, niin tämän osan harjoitukset tulevat varmasti tarpeeseen. Harjoituksessa on erilaisia ylävartaloaan, käsiin sekä niska- ja hartiaseudun alueelle vaikuttavia asanoita. Käsityöskentely asanoissa auttaa vahvistamaan lihaksia, jolloin ne eivät enää mene niin helposti jumiin. Saat myös käytännöllisiä vinkkejä kuinka voit arjessa helpottaa niska-hartiaseudun jännityksiä
  • Osa 4: Palautuminen ja hellittäminen. Jos stressi vaivaa, olet kiireinen ja sinulla on univaikeuksia, niin tämän osan harjoitus on sinua varten! Harjoituksessa viivytään asanoissa pidempään. Palauttavat asanat rentouttavat hermostoa ja mieltä. Palauttavissa asennoissa keholla ja mielellä on aikaa hellittää sekä päästää irti jännityksistä sekä kiireestä.